IES Domus d'Olivet. 1r ESO

Concepte: Signe i escriptura

Per Clara Rebollo

Al Museu

(Són estudiants, la majoria dels quals, és la primera vegada que entren al museu, els proposo que comencin sols per animar-los a tornar de manera autònoma. Un petit exercici de confiança que fa inevitable que comencin entre ells a xerrar i comentar el què van trobant a la sala d’exposició. Un cop ens reagrupem els torno a convidar a compartir les seves impressions i observacions però ara davant una obra).

Podria ser la inicial del seu nom o d’algú proper. És una “A”. Per què hi ha un pal clavat? És un símbol. Si això és una lletra que ha fet un artista, la inicial del seu nom, jo penso que això és el seu cor, aquesta rodona negra. Jo veig que crea un espai al voltant, amb la seva ombra, sembla un pantaló. Però per què hi ha una “o”? I per què no està tot fet del mateix material? Què hi fan les canyes? Sembla fet per una tribu, pels pals, la tela, la forma de tenda... podria ser la inicial del seu déu. No està fet del mateix material perquè sinó no s’aguantaria. La tela sembla dura, rígida... es pot tocar? El final de la “A” està trencat. També podria ser una “V” de Venus, la deessa. Em preguntava si podria ser la “A” d’anarquia, d’anar en contra del sistema. Si fos tot de canyes no seria possible haver travessat així (tots enraonen alhora). Però com l’han pogut enganxar perquè aguanti la part de dalt? Fixeu-vos, no toca el terra! Ho han volgut fer imperfecte expressament. Potser està així pel pas del temps. (Els comento la història de l’obra, creada al mateix Museu i també breument la trajectòria de l’artista. Canviem d’obra i parlem del Poema Visual de Joan Brossa).