Ferran Garcia Sevilla

Sense títol, 1982

Acrílic sobre llençol

175 x 340 cm

Obra realitzada al Museu de Granollers per a l’exposició “6 Pintures”, Museu de Granollers, 1982

Donació de l’artista

Núm. Inv. 834

El pintor Ferran Garcia Sevilla va néixer a Palma de Mallorca el 1949. Les seves primeres exposicions individuals i col·lectives les trobem l’any 1970, Miratges i Art Pobre a Mallorca, i també molt aviat a altres ciutats, com a Granollers, ja que des de 1971 es presenta a la Mostra d’Art Jove a la Casa de Cultura, on els darrers anys de la dictadura s’aglutinaven artistes que utilitzaven nous llenguatges i nous mitjans.

Però la relació més important de l’artista amb la ciutat de Granollers és l’any 1982 quan des del Museu s’organitza un experiment força innovador i molt interessant, l’exposició 6 pintures que reuneix a 6 artistes: Benito, Broto, Franquesa, Garcia Sevilla, Grau i Viaplana amb unes mateixes premisses, realitzar una obra dins del mateix museu amb el mateix format i suport (una lona de 3,30 x 1,80) durant dos dies (el 26 i 27 de maig). L’exposició posa de manifest de manera molt eloqüent el moment històric en què es troba la pintura catalana representada per aquells joves artistes, en una convivència plena de la figuració i l’abstracció i enmig de l’esclat de la transavantguarda internacional.

Ferran Garcia Sevilla sempre més serà un pintor de caràcter, creador d’un estil propi que conrea des d’unes riques vivències personals ja que realitza diversos viatges per altres continents on veurà altres cultures, estètiques i procediments que ampliaran el seu llenguatge simbòlic.

Garcia Sevilla es dedica a dibuixar un mapa de la consciència, però també està cridant la nostra atenció envers allò que s’està oferint com a resposta crítica, i està fent això d’una forma autoconscient, que admet la seva pròpia provisionalitat. Ell ens deixa a la mar, en un paisatge de signes portadors d’interconnexions , i fins i tot intertextos, però no atorga privilegis a cap d’ells. Està més dedicat a explorar, provar, crear nous significats, en lloc de revelar o descobrir els significats que ja hi són. Fa servir signes arcaics i símbols universals perquè floten dins i fora de la seva memòria, i perquè s’introdueixen en el present en qualitat de vestigis textualitzats. Kevin Power. Ferran Garcia Sevilla: imatges d’un món flotant. Ajuntament de Barcelona, 1989

Bibliografia:

  • 6 pintures. Benito, Broto, Franquesa, Garcia Sevilla, Grau, Viaplana. Museu de Granollers, 1982
  • Kevin Power. Ferran Garcia Sevilla: imatges d’un món flotant. Ajuntament de Barcelona, 1989