Luz Broto. Posar-se al lloc de l'altre

Prenent com a punt de partida una proposta que Luz Broto va realitzar a l’Institut Celestí Bellera de Granollers el 2014, l'exposició presenta una sèrie d'accions, en diferents contextos i amb diferents grups de persones, que tenen en comú la intenció de forçar una sortida del lloc propi per a habitar el de l’altrx. L'exposició repassa el què va succeir, però també s'obre al que està per venir. És una invitació a ocupar el lloc d'una altra persona; la que tens al costat o una que encara no coneixes.

Inauguració: 15 de desembre de 2021 fins al 3 d'abril 2022.

La inauguració de l'exposició coincideix amb la data de l'acció que Luz Broto va realitzar a Granollers ara fa 7 anys amb alumnes de l'Institut Celestí Bellera.

Crèdits fotografies: “Ir de un lado al otro”, Aprendanza 2019. María Artiaga i Lourdes Cabrera.

Luz Broto és artista i docent a la Facultat de Belles Arts de la Universitat de Barcelona. Treballava amb l’espai, amb el què hi ha aquí, atenent a l’arquitectura del lloc, el seu entorn urbanístic o posició dins un territori, a la seva infraestructura o estructura organitzativa, a les seves normatives, usos i protocols, i proposa mínimes operacions que ho canvien tot. Ha realitzat projectes d’intervenció de lloc específic en col·laboració amb diferents institucions i a diversos contextos durant gairebé quinze anys, com Asimilar la temperatura exterior (Secession, Viena, 2011), Augmentar el cabal d’un riu (Centre d’Art la Panera, Lleida, 2014), Obrir un forat permanent (MACBA, Barcelona, 2015), Derogar les normes d’ús relatives al silenci (Koldo Mitxelena Kulturunea, Donosti-San Sebastián, 2016), Tensar una línia entre dos interiors paral·lels (FLORA, Bogotá, 2018) o recentment Prolongar els pilars (ethall, L’Hospitalet, 2021). Ha rebut beques de producció com Blueproject Foundation, BCN Producció o actualment la Beca de Artes Plásticas de la Fundación Botín. La seva obra forma part de col·leccions com MUSAC, MACBA o MAMBO. luzbroto.net

Anna Manubens és directora d’Hangar, centre per a la recerca i la producció artística a Barcelona. Prèviament va ser comissària i productora independent amb una preferència per papers híbrids a la intersecció entre escriptura, recerca, programació, acompanyament de projectes, anàlisi institucional i exposicions. Va ser Responsable de Programes Públics al CAPC, musée d’art contemporain de Bordeus fins al 2017 i abans havia combinat la seva activitat independent amb la docència a la Universitat Pompeu Fabra i un treball regular en la artist-run Auguste Orts de Brussel·les, dedicada a la producció i pensament entorn a les pel·lícules d'artistes. Les seves exposicions recents inclouen A L I E N T O (Nogueras Blanchard, Barcelona, 2020-2021); Alex Reynolds: Safe, Safe, safe, the pulse of the house beat softly (La Panera, Lleida, 2020); Wendelien van Oldenborgh.To llengua boca (Centre d'Art Dos de Maig, Madrid, 2019 i Centre d’Art Contemporani Fabra i Coats, 2020); entre, hacia, hasta, para, por, según, sin (EACC, Castelló, 2019); Visceral Blue (La Capella, Barcelona, 2016); Fer cos amb la màquina: Joachim Koester (Blue Project Foundation, Barcelona, 2016) i Contorns de l'Audiovisual amb Soledad Gutiérrez (Tabakalera, Sant Sebastià, 2015).