Obertura de l'exposició SENSE INTIMITAT. Panoràmic. Festival de cinema, fotografia i més.

12/10/2020

Mostra comissariada per Andrés Hispano i Fèlix Pérez-Hita. Del 15 d’octubre al 29 de novembre 2020

La idea d’Extimitat, una intimitat exposada, apareix vinculada als hàbits i les tecnologies que han transformat la nostra imatge i la dissolució entre allò privat i allò públic. Però per algunes persones, aquesta condició, en què allò privat és públic, ha estat una realitat des de sempre: malalts, presos, prostitutes, vagabunds, nòmades i interns de tot tipus. La proposta expositiva consisteix en reunir fotollibres, fotografies i fotogrames de pel·lícules (tant en format imprès com en pantalla) d’aquestes persones a través del cinema i la fotografia tant documental com de ficció. Es tracta de persones alienes al luxe de la intimitat, amb vides travessades per l’ull i el judici de tothom: metges, clients i transeünts en general. Les persones alienes a la intimitat, desposseïdes d’una privacitat que, precisament, avui ens sorprèn en la seva dissolució voluntària i tecnificada per part de joves i no tan joves.

Activitats complementàries a l'exposició:

* Dissabte 17 d'octubre, a les 18.30 h

Què pot silenciar l’ego del fotògraf? Antoni Campañà i les seves fotos de guerra (1936-39)

Conferència a càrrec d’Arnau González i Vilalta (en línia)

Al llarg dels tres anys de la Guerra Civil Espanyola (1936- 1939), el fotògraf Antoni Campañà, conegut per la seva obra pictoralista i per la tasca de difusió de la fotografia anterior al conflicte, va disparar unes 5.000 instantànies. A partir de 1939 les fotografies van restar amagades durant els següents 80 anys, fins i tot desprès de la mort de l’autor. Perquè durant el darrer mig segle de la seva vida no va voler exhibir-les? Què tingué més força que l’ego del fotògraf? Què ha despertat la seva redescoberta el 2019? El context I la seva potència en relació al control de les imatges, així com la pèrdua del control d’aquestes per part de l’autor en seran la clau.

* Diumenge 18 d’octubre, a les 12 h
Visita guiada a l'exposició, de la mà dels comissaris: Andrés Hispano i Fèlix Pérez-Hita

* Dimecres 28 d'octubre, a les 19.30 h
Pasqual Maragall mira, 10 anys desprès Projecció i conversa a càrrec de Cristina Maragall, Rafa Badia i Caro García Maragall reflexionava sobre la seva realitat íntima i social a travès de les fotografies fetes amb el seu mòbil. Les fotografies les va fer en un moment crucial de la seva vida: conscient de l’avenç de la malaltia de l’Alzheimer, Pasqual Maragall es va aficionar a captar imatges com un recurs per fixar a curt i mig termini el record de tot alló que el podia interessar o emocionar. Deu anys més tard, immersos en una societat on la imatge digital i Internet han creat una realitat virtual paral·lela, convé tornar a mirar amb atenció aquest projecte que, com en altres ocasions, demostra que Pasqual Maragall sempre ha estat una persona avançada al seu temps.

Cal inscripció a: http://panoramicgranollers.cat/conferencies-i-activitats/

Arxivat a: General