L’art i el pensament conquereixen Granollers

16/06/2021

Èxit d’assistència a la segona edició del festival d’art i paraula, Opera aperta, amb una consolidació del format híbrid.

Opera aperta, Festival d’art i paraula, organitzat pel Museu de Granollers, ha tancat la segona edició amb una molt bona xifra d’assistents als debats a l’entorn de la condició humana.

Més de 300 persones van assistir en directe a les xerrades i lliçons magistrals programades, a més dels 250 assistents en línia a través del canal Youtube i de l’Instagram Live del Museu de Granollers. En total el canal Youtube ha registrat a dia d’avui més de mil visualitzacions.

La sala d’actes del Museu es va convertir en una àgora de debat, on els assistents van fer aportacions molt interessants que van enriquir el discurs dels ponents. I, sobretot, perquè l’edat dels assistents va ser àmplia, amb públic adult i jove que van aportar mirades generacionals diverses.

Del dijous 10 al diumenge 13 de juny, filòsofs, filòsofes i artistes d’alt nivell en l’àmbit català han acompanyat al públic a fer l’exercici d’aturar-se i repensar de què parlem, des del punt de vista neurològic, polític i filosòfic, quan parlem de persones.

En aquesta ocasió, el punt de partida ha estat un retrat de dona pintat per Antoni Caba al segle XIX, anomenat el Retrat de la senyoreta Dulce, sobre el qual l’historiadora de l’art Lluïsa Faxedas en va qüestionar la model:Avui parlem d'un retrat que, com més em miro, més preguntes em suscita. I no és això, també, el que esperem de l'art?

La Lurdes Basolí, en residència al Museu, ha reinterpretat aquest quadre amb la seva proposta de Carmen, que passa a formar part del fons del Museu: La senyoreta Dulce té una gran força que he volgut transmetre en col·lectius que no tenen visibilitat. Amplio la noció de subjecte i el retorno a persones a les quals els hi ha estat usurpat.

Durant quatre dies, el festival ha celebrat un total de tretze activitats gratuïtes, entre lliçons magistrals, diàlegs, tertúlies i accions poètiques. El Museu de Granollers ha remarcat la importància que hagin entrat en joc les entitats culturals de la ciutat, com el cinema Edison, amb la projecció de la premiada ‘My Mexican Bretzel’, el Cor Plèiade, dirigit per Júlia Sesé; la Universtitat Popular de Granolles amb la tertúlia filosòfica, l’IES Celestí Bellera, que van fer una actuació de rap amb l’escola itinerant VerSembrant, les biblioteques de la ciutat que han presentat una guia de lectura, les llibreries La Gralla i Carbó que ofereixen els llibres dels participants, Vallès Oriental Televisió i l’Escola de teatre Arsènic, Espai de Creació amb la lectura dels textos filosòfics.

Gràcies a tots per la vostra assistència i participació activa!