Celebrem les Jornades Europees de Patrimoni

28/09/2022

El Museu de Ciències Naturals, l'Arxiu de Granollers i el Museu de Granollers organitzen les Jornades Europees de Patrimoni la setmana del 3 al 9 d'octubre.

Les Jornades Europees del Patrimoni (JEP) són una iniciativa del Consell d’Europa i la Comissió Europea que se celebra ininterrompudament a Catalunya des de l’any 1991 per acostar la ciutadania al patrimoni arquitectònic monumental. Celebrem, doncs,aquests anys de descobertes de la riquesa i diversitat del patrimoni cultural català, que han donat a conèixer el nostre passat i la nostra identitat cultural.

Arxiu Municipal de Granollers

Dilluns 3 d’octubre, a les 17.30 h
Can Jonch, Centre de Cultura per la Pau
Les Tertúlies de l'Arxiu: «Fàbriques i tallers tèxtils a Granollers, més enllà de Roca Umbert»
Amb la participació de persones que havien treballat en algunes de les nombroses fàbriques i tallers locals.

Document del Mes: «Llibre de salaris i altres retribucions de l'empresa Vda. de Esteban Trullás de Granollers, 1946 - 1953». Activitat virtual.
Podeu consultar-lo a partir del 3 d’octubre aquí.

Divendres 7 d’octubre
Nous testimonis a la secció de Fonts Orals del portal web de l’Arxiu d’Imatges. Projecte: «Les veus de la fàbrica. Roca Umbert Fàbrica de les Arts»
Entrevistes a extreballadors de la fàbrica Roca Umbert i a Lorenzo Sauquet, propietari de la fàbrica Vídua Sauquet. Activitat virtual. Podeu mirar les entrevistes aquí

Museu de Ciències Naturals de Granollers
Divendres 7 d’octubre, a les 19 h
Visita
Endinsa’t a les entranyes del Museu de Ciències Naturals

Què s’hi amaga dins les catacumbes del museu? Quina història ens explica l’edifici històric?
Conèixer la història de l’edfici de la Tela ens ajudarà a conèixer la del Museu de Ciències Naturals de Granollers, les seves col·leccions emmagatzemades i els seus secrets més ben amagats. Des de la seva inauguració, el maig de 1987, el Museu de Ciències Naturals de Granollers ha desenvolupat centenars d'exposicions, activitats d'educació ambiental i una intensa recerca científica dedicada als petits mamífers, ratpenats, papallones i amfibis i rèptils.
De la mà de Miquel Carandell, doctor en Història de la Ciència. Durada: 1h 30’. Activitat gratuïta.

Museu de Granollers
Diumenge 9 d'octubre, a les 11 h
Itinerari musicalitzat
Les capelles dels portals

La Muralla de Granollers s'obria a l'exterior a través de cinc portals que enllaçaven la vila amb els camins que hi passaven. Al s. XVI, el Consell de la Vila acordà construir capelles damunt d'aquests portals d'entrada, sota l'advocació de diferents sants. La devoció a aquests sants va tenir tanta repercussió que va fer canviar el nom dels portals. Així, passaren a anomenar-se: de Santa Anna, de Sant Cristòfol, de Santa Esperança, de Sant Roc i de Sant Antoni. Visitarem les capelles dels portals i algunes més que es troben en el centre històric de la ciutat però fora muralla, com la capella de Sants Metges, l'església convent actual Casa de cultura Sant Francesc,...

Guiatge a càrrec de Cinta Cantarell, historiadora de l'art. Durant l’itinerari hi haurà diverses intervencions musicals a càrrec d'alumnes del Departament de Música Antiga de l’Escola Municipal / Conservatori de Música J.M. Ruera.
Lloc de trobada: Museu de Granollers
Durada: 2 h. No cal fer inscripció prèvia. Activitat gratuïta.

Arxius adjunts

Arxivat a: General