El Museu de Granollers presenta un estudi de segells en dòlia d'època romana.

01/07/2024

El Museu de Granollers va estar a la presentació del Butlletí del Grup de col·laboradors del Museu de Rubí amb un amb un estudi de segells en dòlia d'època romana.

El Museu de Granollers va estar a la presentació del Butlletí del Grup de col·laboradors del Museu de Rubí, amb l'article "La difusió dels dolia de Titus Quintius Nedimus en territori laietà", dels autors: Piero Berni, de l'Institut Català d'Arqueologia Clàssica i Marc Guàrdia del Museu de Granollers.
El treball segueix la línia argumental de la inscripció sobre dolium que es va presentar a l'exposició del Museu de Granollers "In illo tempore". En aquesta ocasió no es tracta d'un segell vinculat a la família Licínia, sinó a les restes epigràfiques del Vallès i Maresme sobre dolium, vinculades a dos personatges, l'esclau Epaphroditus i el llibert Titus Quintius Nedimus, implicats en la fabricació d'aquests grans contenidors relacionats amb el vi (els dolia).
Aquest llibert estaria vinculat a la gens Quintia, una de les famílies de Barcino que tenia propietats a la zona del Vallès, i que hauria estat propietària de Nedimus quan era esclau.
Arxivat a: Arqueologia