Crear volums. Aurèlia Muñoz (1926 -2011)

Cicle mitjà i cicle superior d'educació primària

Taller

Visual i plàstica

Aurèlia Muñoz va destacar en les tècniques d’aplicació de teixits, macramé, patchwork, collage, muntatges, tapissos brodats amb llanes, volums tèxtils de nusos i cordes, obres de paper fet a mà, a la recerca de conceptes com l’espai, el buit, el volum... Amb tècniques i materials d’antiga tradició i amb un respecte absolut, Aurèlia Muñoz, crea un nou llenguatge, d’una modernitat i bellesa excepcional. El Museu de Granollers té obra seva al seu fons, a partir de la qual es proposa l’activitat.

Descripció de l'activitat

L’activitat parteix de l’observació de l’obra de Aurèlia Muñoz. Observem obres on podem veure escultures fetes de fils, cordes, lones, fibres. Estructures i composicions amb materials tèxtils, donant un nou valor a elements i materials de l’artesania. En el seu treball parla de conceptes com l’espai, la composició, la transparència … La seva vida i la seva manera de treballar el volum ens porta al diàleg i a la reflexió, donant peu a un treball de creació plàstica: una composició amb volum, amb materials que ens inspira l’obra de l’Aurèlia. Parlar també d’una dona artista i del què això representa. Reflexionem, també, sobre el paper de la dona en el món de l’art. Fem una composició amb volum, amb materils que ens inspira l’obra de l’artista.

Informació pràctica

Lloc: L'Adoberia. Centre d'interpretació històrica del Granollers medieval. Pl. de l’Església, 7
Durada: 1h 30’
Calendari: de gener a març, tots els dies de la setmana, en horari escolar