Pintem amb imaginació. Joan Miró (1893-1983)

Joan Miró. Granollers. Núm Inv. 6163

P5 d’educació Infantil i cicle inicial d’educació primària

Visual i plàstica

L'any 1971 es va celebrar, a la ciutat de Granollers, l’exposició I Mostra Internacional d’Art-Homenatge a Joan Miró. En motiu d'aquest esdeveniment, de gran ressò artístic, Joan Miró va fer donació a la ciutat d'una obra sobre paper amb el nom de Granollers, que alhora va servir com a cartell i portada del catàleg de l'exposició. Avui és una icona de la ciutat de Granollers.

Descripció de l'activitat

L'activitat s'iniciarà amb l’observació de diverses obres de Joan Miró, a partir de la qual es podrà descobrir i reflexionar sobre les formes, els personatges i els elements que semblen que només puguin sorgir de somnis, representats d’una manera abstracta, de colors vius i brillants i amb ritme. Es posarà especial èmfasi en l'obra titulada Granollers, una pintura sobre paper, que pertany al fons del Museu. En el taller, els alumnes realitzaran una activitat de creació plàstica a partir de la pintura que va fer Miró. Els alumnes escriuran el seu nom en forma de dibuix i hi afegiran línies i formes utilitzant els quatre colors que feia servir Joan Miró.

Informació pràctica

Lloc: L’Adoberia. Centre d’interpretació històrica de Granollers.
Durada: 1h 30' Calendari: de gener a març, tots els dies de la setmana, en horari escolar
Nombre d'alumnes: grup classe
Material: inclòs en l'activitat; el facilita el Museu Preu: 3,65 € per alumne