El mercat, pesos i mesures

Mesura de gra. Núm d’inventari: MDG 1015

Cicle superior d'educació primària

Visita amb taller

Ciències socials: història i patrimoni, matemàtiques

El mercat de Granollers ha estat una activitat que ha marcat el creixement i el desenvolupament de la ciutat i ha esdevingut el nexe d’unió de l’activitat econòmica al llarg dels segles. L’activitat proposa una reflexió sobre els mercats i una comparació entre els productes d’abans i els d’ara, com també les maneres de comprar. I, alhora, a través d’un taller pràctic, permet treballar amb sistemes, tècniques i instruments de mesura.

Descripció de l'activitat

L’activitat s’inicia amb una visita al Centre d’interpretació històrica de L'Adoberia i fa especial atenció a l’activitat econòmica i al mercat, en l'època medieval i moderna. A partir de les explicacions de la guia i els recursos museogràfics, els alumnes aniran deduint i descobrint com era el mercat, com funcionava, què s’hi comprava, qui hi anava, tot comparant els productes i el mercat actual. Al taller, els alumnes podran experimentar amb diferents tipus i sistemes per a mesurar pes i volum: des de les balances romanes fins a les digitals i des dels vasos mesuradors fins als petricons i altres mesures de volum de l’antiguitat, tot resolent problemes i definint estratègies operacionals.

Informació pràctica

Lloc: L'Adoberia. Centre d'interpretació històrica del Granollers medieval. Pl. de l’Església, 7
Durada: 2 h
Calendari: de setembre a juny, de dilluns a divendres, dins l'horari escolar
Nombre d'alumnes: grup classe
Material: el Museu facilitarà el material necessari per a desenvolupar l’activitat.
Preu: 3,10 € per alumne