Emocions pintades. Paco Merino (1948- 2004)

Cicle superior d'educació primària

Taller

Visual i plàstica

L'artista Paco Merino va fer de Granollers, on es va traslladar a viure el 1970, la seva ciutat, i on va desenvolupar la major part de la seva carrera artística. La seva obra, però sobretot la seva implicació en l'àmbit cultural i social de la ciutat, li van merèixer un sincer reconeixement per part d'un nodrit grup d'amics i seguidors. A partir d'obres de Merino, alguna conservada al Museu i d'altres pertanyents al Grup Pro Art Paco Merino, proposem conèixer la polifacètica figura d'aquest artista i, alhora, aproximar-nos a la seva pintura i a la varietat de tècniques que va usar.

Descripció de l'activitat

Després que els alumnes hagin observat l’obra de Paco Merino, es repassarà el dossier de la seva vida i la seva obra i es podrà reflexionar i treure'n conclusions, fomentant el debat i la crítica. Una activitat que permetrà conèixer i valorar el fet artístic propi i dels altres i les manifestacions artístiques i culturals del nostre entorn. Tot seguit, en el taller, els alumnes podran experimentar amb les accions pròpies dels materials i de les tècniques que li eren pròpies: la pintura témpera, els carbonets i el betum.

Informació pràctica

Lloc: L'Adoberia. Centre d'interpretació històrica del Granollers medieval. Pl. de l’Església, 7
Durada: 1h 30’
Calendari: de gener a març, tots els dies de la setmana, en horari escolar