Fem la línia del temps

Vas Apol·linar. s. I i III n.e

4t de cicle mitjà d'educació primària

Visita amb activitat

Ciències socials: història i patrimoni

El concepte del temps (antic o molt antic o actual) és molt relatiu a ulls de moltes persones. 100 anys per a una persona és molt de temps i en història no ho és tant. La representació dels períodes no sempre és comprensible, per això es proposa una activitat destinada a introduir els alumnes en la identificació de les nocions temporals de durada (dies, mesos, anys, segles o mil·lennis), successió i canvi històric. Alhora, que aprenguin a distingir determinats fets i conceptes del passat i de la terminologia històrica.

Descripció de l'activitat

L'Adoberia. Centre d'interpretació històrica del Granollers medieval mostra el recorregut per la història de la ciutat des de la seva formació i fins al segle XX, com també el funcionament d’una industria artesanal: una adoberia. Després de la visita a l’exposició, fent incidència en aquells punts que ens permeten remuntar-nos a diferents moments de la història de la ciutat, es proposa que els alumnes componguin una línia del temps a partir de determinats elements patrimonials que hauran d’identificar i situar en el període corresponent. Així mateix, que es posi en relació els fets locals amb els fets històrics més generals.

Informació pràctica

Lloc: L'Adoberia. Centre d'interpretació històrica del Granollers medieval. Pl. de l’Església, 7
Durada: 2 h
Calendari: de setembre a juny, tots els dies de la setmana, dins l'horari escolar