Mirant Jordi Benito. Energia, ciència, música i història

Cicle mitjà i superior d'educació primària

Visita amb taller

Art, història i patrimoni

Jordi Benito (Granollers, 1951-Barcelona, 2008) va ser un dels artistes conceptuals catalans més radicals. Si bé les seves primeres obres, cap al 1970, eren instal·lacions elaborades amb materials pobres com llençols o pedres que mostraven un interès per l’espai, aviat va iniciar les seves primeres accions amb el cos. Membre actiu del Grup de Treball (1973-1975), col·lectiu pioner a Catalunya de la desmaterialització de l’art, va participar –juntament amb Robert Llimós, Francesc Abad i Muntadas– en diverses accions a la V Documenta de Kassel, 1972, que va contribuir a la difusió de les pràctiques conceptuals a Europa.

Descripció de l'activitat

L’activitat parteix de l’observació de l’obra de Jordi Benito al parc. L’obra és una insta·lació permanent que consta de quatre elements: una escultura en forma d’infinit sobre l’antiga torre elèctrica, nou partitures de Carles Santos gravades en 9 blocs de granit dins el llac, la fórmula matemàtica d’Euler reproduïda amb ferro, i, finalment, un cercle dins el llac -inspirat en el llac de Wannseesímbol de la memòria i la història. El conjunt ens remet a l’energia, la música, la ciència i la història. Ens passegem pel parc, escollim un dels conceptes per expressar- lo de nou, fem la nostra interpretació individual i col·lectiva.

Informació pràctica

Lloc: Parc de Ponent
Durada: 1h 30’
Calendari: de gener a març, tots els dies de la setmana, en horari escolar
Nombre d'alumnes: grup classe
Material: no se’n necessita cap
Preu: 3,10 € per alumne

Observacions: l’activitat es desenvoluparà a l’exterior. En cas de pluja, s’ajornarà.