Viure a la vila medieval de Granollers

Cicle mitjà d'educació primària

Visita amb activitat

Ciències socials: història i patrimoni

L'activitat està pensada per introduir els alumnes a alguns dels conceptes bàsics de la història medieval del nostre país i sobretot de la vida quotidiana que feien el vilatans. Al mateix temps conèixer la història del seu entorn immediat: Com era la ciutat de Granollers en aquella època? Quins eren els edificis més importants? Com i qui vivia a la ciutat? Són temes que esdevenen un recurs per a un treball comparatiu amb el coneixement de la ciutat actual.

Descripció de l'activitat

L'activitat s'inicia amb una visita guiada al Centre d'interpretació històrica de L'Adoberia. Durant la visita es pararà especial atenció als espais museografiats on s'explica què s’hi feia en una petita vila com Granollers durant l’època medieval i moderna. Consisteix en un exercici d'identificació i de relació a través del qual els alumnes reflexionaran sobre diversos aspectes de la vida quotidina d’un poble medieval en comparació a la vida de la actual ciutat. A partir d'una fitxa que es farà amb la participació de tots els alumnes, hauran d’identificar les diferències i els paral·lelismes d’ambdós moments històrics de Granollers: quins productes es venien al mercat setmanal i quins es venen en l’actualitat, quins oficis es continuen mantenint o han desaparegut.

Informació pràctica

Lloc: L'Adoberia. Centre d'interpretació històrica del Granollers medieval. Pl. de l’Església, 7
Durada activitat: 1h 45'
Calendari: de setembre a juny, tots els dies de la setmana dins l'horari escolar