Educem. 1r Batxillerat

21 d'octubre a les 10 h

Educem - Primer de batxillerat

Professora: Mireia Costa (des de l’assignatura de filosofia)

Obres: Dibuixos de Susy Gómez

Concepte: Sentits

Per Clara Rebollo

 

Al Museu

Després de passejar tot sols per la sala durant 5 minuts, ens agrupem i recuperem la impressió general de l’exposició, totes les visions i comentaris que han sorgit a partir d’aquest primer contacte, mirem de posar-nos d’acord sobre el concepte de llenguatge artístic. I comencem a treballar una obra.

Algú vol començar?

Mirant a baix a la dreta, veig un cap amb peu, em fa sentir agobiat. I el vermell de la mà em fa pensar en un assassinat.

Jo no crec que sigui un nen, crec que cada dibuix té un significat, la mà és per fer coses i és el que ens deixa veure, el cor... Parla de coses diferents sobre nosaltres.

Jo, jo, jo! Mira, com té el cor negre està trist, com està trist està descol·locat, les coses... i per això la mà vermella i l’armari no pot està endreçat perquè té malament el cor...

El vostre company no descriu, està fent una narració.

Jo crec que els calaixos són els records que tenim i les línies de sota són les arrels d’on provenim, tot té un sentit més metafòric.

Millor que el que jo he dit. Té més sentit.

Home, això del sentit ho podríem discutir.

L’armari no sé perquè està associat al cos, no té res a veure.

Que us sembla el dubte del company?

Sembla que als extrems dels dits apareixen ulls. El vermell ho associo a coses dolentes, amb dolor, amb la sang, violència, ferida, agressivitat, però també potser un camps de gallarets a la primavera...

La sang la relaciono amb el cor i amb la ment, pensar fa mal.

Què en penseu d’això?

Sí.

Caram, quina idea més negativa, esperem que la professora de filosofia durant tot aquest curs us faci canviar de visió.

Tinc curiositat amb els dos dibuixos de la dreta, que associen dues parts del cos. La ment et fa avançar.

Mes optimisme!

Ens guiem pel cor, pels bons sentiments.

Esteu fent una lectura una mica moral d’aquesta idea del cos fragmentat... ja anireu veient que us diuen els diferents filòsofs sobre aquest pensament moral.

La idea de baix a la dreta, si associem el peu al moviment, té els ulls tancats perquè es deixa portar per la inèrcia.

Qui impulsa aquest moviment?

Coses internes; externes, depèn.

Aquests dibuixos són simples.

Ho dius amb un sentit pejoratiu?

No, per les línies primes, de factura molt fina, un traç simple, pocs colors, però igualment és una reflexió extensa, complexa.