EMT 1r d’ESO C1

5 de novembre les 12:40 h

IES EMT - 1r d’ESO C1

Professora: Francesc Pascua i Joan Cortès (de Visual i Plàstica)

Obres: “Gran A” d’Antoni Tàpies i Poema visual de Joan Brossa i Ignasi Aballí.

Concepte: signes gràfics i escriptura

Per Clara Rebollo

Al Museu

Recollim les impressions, comentaris, preguntes, dubtes dels primers 5 minuts després de passejar individualment per l’exposició i els convido que ara ells facin un relat entre tots davant d’una obra que serà transcrit, fent descripcions, comentaris, associacions, relacions, connexions... parlant i escoltant. Comencem.

(De nou els hi dono temps per mirar) Veig que té un pal clavat i una rodona, filferros rovellats i una mena de drap. Sembla una tenda de campanya. Té canyes per tot arreu! És bambú (aprofito per parlar d’una altra obra, la d’en Moisès Villèlia). Sembla aquell joc de passar per sota. Hi ha un regalim de pintura que sembla sang, brut d’aigua. Sembla que miri de fer punteria i encertar a la diana. Vol dir alguna cosa però costa d’entendre. La rodona que l’acompanya sembla un guerrer. Potser és la inicial del seu nom (el nen que ho diu comparteix la mateixa lletra inicial del seu nom). Podria haver posat una O, (els comento que no juguem a endevinar què volia dir l’artista). Per què ha travessat la tela amb la canya. S’avorria. (Decideixo explicar que l’artista va venir a Granollers el 1977, més o menys quan van néixer els seus pares, i aquesta obra la va produir al Museu en motiu d’una exposició d’homenatge a en Miró, i després la va donar al Fons). I què vol dir? (insisteixo en el gust de buscar significats, igual com fan els artistes, de fer connexions obertes, lliures i parlo de possibles relacions simbòliques entre les lletres de l’alfabet i conceptes filosòfics com principi i final i de la importància d’atrevir-se a proposar). També es parla en el món animal del mascle alfa.

(Ens redrecem una mica per centrar-nos en el poema visual d’en Brossa, però com han fet la volta darrera de l’obra de Tàpies continuen fent observacions). Hi ha un número i un abecedari.