IES Domus d'Olivet 1r d'ESO

Concepte: Signe i escriptura

Per Clara Rebollo

Al Museu

(Després de convidar-los a passejar sols i lliurement per la sala durant cinc minuts perquè tinguin una visió general, mirem de compartir-la i començar a parlar de l’exposició).

Es veuen pedres i lletres. Com és en blanc i negra és antiga aquesta fotografia. Si no fos antiga no estaria en aquest museu, això es podria fer ara mateix, a les botigues venen aquestes lletres grans i ho podríem fer. Aquest espai sembla una paret. A mi em sembla una platja. No pot ser, no hi ha aigua. Sí que n’hi ha. ÉS com si s’hagués acabat el món. Diu un món rere les paraules. Primer va ser el món i després la paraula. Però un món sense paraules no seria res. Mana la paraula. I rere d’elles hi ha un munt de coses. (Els plantejo, per reactivar la conversa, quin és el punt de vista de la càmera, tampoc s’acaben de posar d’acord, seguim parlant de llenguatge fotogràfic, tenen molta experiència viscuda fent fotos amb el mòbil). No ens en recordarem d’això que ens expliques. No es veu el cel, no hi ha profunditat, està retallat. (Per acabar, els proposo un canvi radical d’obra, estan animats i vull aprofitar-ho per seguir treballant).