IES Lauro - 1r d’ESO A

20 de novembre a les 10h

IES Lauro - 1r d’ESO A

Professora: Glòria Serra (de Visual i Plàstica)

Obres: “A” d’Antoni Tàpies

Concepte: Signe i escriptura

Per Clara Rebollo

Al Museu

(Com sempre, convido a tot el grup a voltar individualment per la sala i que siguin ells que comentin que hi ha, apareixen preguntes inevitablement i els proposo continuar treballant, a partir de mirar tots plegats una sola obra).

Pels colors sembla alguna cosa de la prehistòria. Per què hi ha un pal clavat? (els proposo que entre tots mirin de respondre la companya). Té una punta afilada i l’altra no, i una rodona negre. Un cercle. No sé si és per la llum però sembla com si estigués pintat. És brut. Però també és com si l’haguessin rentat. Té forma d’“A”. Sembla una llança que l’han deixat aquí per guardar-la. Sembla que l’hagin atacat, clavat una llança. Estava intentant caçar un animal i ha fet com una mena de trampa. Han fet una estructura per penjar l’animal en el foc i que es vagi fent. Però no s’aguanta sol, hauria d’estar penjat d’un arbre perquè no toca de peus a terra! Només hi ha dos peus, es necessiten tres perquè s’aguanti. A més el material és poca cosa per aguantar un animal. Les canyes són massa poca cosa. Està molt rígida la tela. Sembla com guarnir una obra de teatre, d’aquestes que feien a l’edat mitjana... (Anem a llegir la cartel·la per parlar de la cronologia de l’obra i de l’artista. Saber que és una obra contemporània els despista). I si és una obra contemporània perquè la fa amb aquests materials pobres i vells i no amb uns materials moderns? Jo he llegit al cartell que és un art mixta. Potser és la inicial del seu nom ja que es diu Antoni. També es diu “Gran A”. La tria dels materials és expressament. (Riuen davant de l’ocurrència d’un company que diu que sembla un pantaló estès). Semblen xanques, en una festa. O una finestra amb cortines, sembla una porta, la part del davant d’una cabana, la rodona sembla un ull, l’artista ens convida a que mirem l’entorn... Però, quan ho diràs el que és? (Miro d’explicar que no juguem a les endevinalles, que els dono el temps per rumiar i imaginar, per pensar i inevitablement sorgeix la necessitat de saber més, de llegir, de buscar informació... ja ho veurem!! Abans però els animo que tot el que trobin ja els hi sonarà molt gràcies a tot el que han anat dient sobre l’obra).