La mirada pintada (per Antoni Caba)

Dia i hora: dijous 10/06/2021 de les 19:00h a les 21:00h

Lloc: Museu de Granollers

Organitza: Museu de Granollers

Xerrada d'obertura d'Opera aperta. Festival d'art i paraula, a càrrec de Lluïsa Faxedas

La mirada pintada (per Antoni Caba)

Què ha suposat el gènere del retrat en pintura i quin és el valor de la mirada pintada. Lluïsa Faxedas ens parlarà d’Antoni Caba retratista i de tots els secrets que acompanyen l’obra que dona lloc a aquesta edició d’Opera aperta.   Reserva la teva entrada

Lluïsa Faxedas és professora d’Història de l’art contemporani a la Universitat de Girona i membre de la Càtedra d’art i cultura contemporanis. Ha estat curadora de diferents exposicions sobre temes d’art català. Entre les seves publicacions i catàlegs, destaquen textos sobre el feminisme en art i sobre l’art dels segles xix i xx d’artistes catalans com Ramon Martí Alsina, Miquel Blay, Prudenci Bertrana i Santiago Rusiñol, entre d’altres. Els seus darrers llibres són Del simbolismo a la abstracción. La unidad de las artes en los orígenes del arte moderno (Trea, 2018) i Art contemporani a Girona, 1994-2019 (GEiEG, 2021), amb Pere Parramon. Va ser regidora de Cultura a l’Ajuntament de Girona.

Intervenció artística

Lurdes R. Basolí reinterpreta Antoni Caba

20.30 h, Museu de Granollers

Lurdes R. Basolí compartirà amb el públic les decisions que ha anat prenent en el seu diàleg amb l’obra d’Antoni Caba i ens explicarà com ha configurat el seu nou retrat contemporani.

Lurdes R. Basolí,nascuda a Granollers,és una fotògrafa amb una trajectòria ja consolidada que ha publicat i exposat internacionalment. L’any 2010, un any després d’obtenir la beca FotoPres, es va convertir en la primera fotògrafa del país a guanyar el gran premi Inge Morath de documentalisme atorgat per l’Agència Magnum a menors de 30 anys. L’any passat ja va col·laborar amb Opera aperta reinterpretant el cap de Bacus del fons del museu, experiència que aquest any repeteix i la consolida com a artista resident del festival.

Intervenció musical

Cor Plèiade de Granollers, cor de veus femenines dirigit per Júlia Sesé, que interpretarà Cançó de fer camí, poema de M. Mercè Marçal amb música de Bernardo Latini.

Arxivat a: Opera aperta