Itinerari de ciutat. Granollers, modernista i noucentista

Dia i hora: diumenge 20/03/2022 de les 11:00h a les 13:00h

Lloc: Museu de Granollers

Organitza: Museu de Granollers

En el recorregut es visiten algunes de les cases més representatives d’aquesta època, al centre de la ciutat. Acàrrec de Cinta Cantarell, historiadora de l’art.

Des de mitjans del segle XIX, amb el nou traçat de la carretera de Barcelona a Ribes i amb l’arribada del ferrocarril, Granollers va començar a experimentar un fort creixement econòmic, sobretot industrial; el comercial ja es venia desenvolupant des de l’època medieval. Això va comportar la construcció de nombrosos edificis públics (ajuntament, escoles, escorxador, centres sanitaris...), fàbriques, cases per als obrers i grans habitatges per a la gent benestant, tots ells d’estil modernista i noucentista. Aquestes construccions van ser projectades per arquitectes de renom com F. Mariner, J. Martorell, S. Cordomí, A. Ruiz, però el màxim representant del modernisme a la comarca va ser M. J. Raspall.

Durada: 2 h

Lloc de trobada: Museu de Granollers (c. D’Anselm Clavé, 40-42)

Preu: 4 €/persona. Persones jubilades: 2 €. Infants fins a 12 anys, gratuït. Persones en atur, gratuït