Itinerari: El fum de les xemeneies i Granollers

Dia i hora: diumenge 23/10/2022 de les 11:00h a les 13:00h

Lloc: Museu de Granollers

Organitza: Museu de Granollers

Aquest recorregut proposa donar a conèixer les xemeneies que queden dempeus i la seva història.

Al llarg del segle XX, els vallesos van convertir-se en un potent motor econòmic gràcies al procés d'industrialització. El ferrocarril i la millora dels transports, l'inici de la distribució de gas i d'electricitat, i l'obtenció d'aigua van ser fonamentals per poder iniciar un gran període fabril, que incloïa principalment filatura, teixidoria, metal·lúrgia, empreses d'alimentació i bòbiles. La transformació de la ciutat ha anat esvaint el passat, però encara veiem xemeneies i murs que ens parlen dels grans recintes industrials.

Aquest recorregut proposa donar a conèixer les xemeneies que queden dempeus, explicar per a què servien, quin tipus d’indústria formava part de cada element i com eren. Es visitaran les xemeneies de les fàbriques Torras Villà, la Serradora Gibert, la Font, Can Comas i la Tèrmica de Roca Umbert.

Informació pràctica

Durada: 2 h

Els preus dels itineraris de 2 h és de 4 € per persona.

Descomptes: 50% de dte. per a persones jubilades, famílies nombroses i monoparentals, i persones amb discapacitat

Gratuït per a persones a l’atur i per a infants fins a 12 anys