Els bombardejos del 39

Lloc: Museu de Granollers

Organitza: Museu de Granollers i Can Jonch. Centre de Cultura per la Pau

Itinerari a càrrec de Cinta Cantarell, historiadora de l'art

Els dies 24, 25 i 26 de gener de l’any 1939, mesos abans que acabés la Guerra Civil, la ciutat va tornar a ser bombardejada per l’aviació sota les ordres del general Franco, i hi va haver una quarantena de víctimes més i noves destrosses. Els atacs aeris de 1939 varen ser més dispersos que els de maig del 38; la part més afectada va ser la zona del passeig de la Muntanya i els carrers de Josep Umbert, Anníbal, sant Jaume, Ricomà, Travesseres, Francesc Ribas...

Des del mes de febrer de 2019, els atacs de gener de 1939 són presents en l’espai públic senyalats amb les rajoles dissenyades per a aquest fi, que s’identifiquen amb els colors violeta i negre i porten inscrita la data dels fets. El recorregut pretén donar a conèixer aquesta part de la història més contemporània i preservar la memòria del que no ha de tornar a passar.

Informació pràctica

El lloc de trobada dels itineraris serà el Museu de Granollers
Els preus dels itineraris de 2 h és de 4 € per persona.

50% del preu per a persones jubilades, famílies nombroses i monoparentals i persones amb diversitat funcional
Gratuït per a persones en atur i per a infants fins a 12 anys

Cal fer inscripció prèvia: (Necessites javascript per veure aquest correu-e) (fins al dijous anterior a l’itinerari) i al 93 842 68 40 fins el mateix dia si queden places.

Fora d’aquestes dates, es poden fer visites concertades per a grups.