Visita comentada a l'exposició L'infern de Dante

Dia i hora: dijous 09/03/2023 a les 19:00h

Lloc: Museu de Granollers

Organitza: Museu de Granollers

Visita comentada a l'exposició a càrrec de Teresa Sorribas, conservadora del Museu de Granollers

L'exposició “L’Infern de Dante” ret homenatge a l’obra més cèlebre de Dante Alighieri, La Divina Comèdia, un poema èpic que narra els turments dels condemnats en l'Infern, la purificació de les ànimes en el Purgatori i les alegries dels Justos en el Paradís.

«Lasciate ogni speranza», «abandona tota esperança», llegeix la inscripció a l'entrada de l'Infern de Dante. El sinistre gravat advertia a tots els condemnats que un cop entrats a l'avern no en podrien sortir.

La sèrie L’Infern de Dante se centra en les diferents escenes de l'Infern i materialitza pictòricament l'imaginari més impactant de Dante. Alamà ofereix un dels seus projectes més ambiciosos, un recorregut per l'abisme, entre llums i ombres, per plasmar, en llenços de grans dimensions, el paisatge infernal i els terribles suplicis de les ànimes pecadores.

L’exposició també inclou algunes de les obres de l’escultor polonès Grzegorz Gwiazda, una sèrie de peces que representen la figura del geni florentí en diferents formats i postures.

Jordi Díaz Alamà ens convida a creuar el llindar d'aquesta sèrie única on conflueixen la tradició i l'art del present, la literatura universal i les arts visuals contemporànies.