Granollers, modernista i noucentista

Dia i hora: diumenge 19/03/2023 de les 11:00h a les 13:00h

Lloc: Museu de Granollers

Organitza: Museu de Granollers

Itinerari per la Granollers modernista i noucentista, a càrrec de Cinta Cantarell, historiadora de l'art

Des de mitjans del segle XIX, amb el nou traçat de la carretera de Barcelona a Ribes i amb l’arribada del ferrocarril, Granollers va començar a experimentar un fort creixement econòmic, sobretot industrial; el comercial ja ho feia des de l’època medieval. Això va comportar la construcció de nombrosos edificis públics (ajuntament, escoles, escorxador, centres sanitaris...), fàbriques, cases per als obrers i grans habitatges per a la gent benestant, tots, d’estil modernista i noucentista. Aquestes construccions van ser projectades per arquitectes de renom com F. Mariner, J. Martorell, S. Cordomí, A. Ruiz, però el màxim representant del modernisme a la comarca va ser M. J. Raspall. En el recorregut es comenten algunes de les cases més representatives d’aquesta època, al centre de la ciutat.

Informació pràctica

El lloc de trobada dels itineraris serà el Museu de Granollers.
Tots els itineraris duren 2 h.
Els preus dels itineraris de 2 h és de 4 € per persona.
50% del preu per a persones jubilades, famílies nombroses i monoparentals i persones amb diversitat funcional.
Gratuït per a persones en atur i per a infants fins a 12 anys.
Cal fer inscripció prèvia: (Necessites javascript per veure aquest correu-e) (fins al dijous anterior a l’itinerari) i al 93 842 68 40 fins el mateix dia si queden places.

Fora d’aquestes dates, es poden fer visites concertades per a grups.