Els bombardejos del 39

Dia i hora: diumenge 28/01/2024 a les 11:00h

Lloc: Can Jonch. Centre de Cultura per la Pau.

Organitza: Museu de Granollers i Can Jonch. Centre de Cultura per la Pau

Itinerari de ciutat a càrrec de Cinta Cantarell.

Els dies 24, 25 i 26 de gener de l’any 1939, mesos abans que acabés la Guerra Civil, la ciutat va tornar a ser bombardejada per l’aviació sota les ordres del general Franco, i hi va haver una quarantena de víctimes més i noves destrosses. Els atacs aeris de 1939 varen ser més dispersos que els de maig del 38; la part més afectada va ser la zona del passeig de la Muntanya i els carrers de Josep Umbert, Anníbal, sant Jaume, Ricomà, Travesseres, Francesc Ribas...
Des del mes de febrer de 2019, els atacs de gener de 1939 són presents en l’espai públic senyalats amb les rajoles dissenyades per a aquest fi, que s’identifiquen amb els colors violeta i negre i porten inscrita la data dels fets. El recorregut pretén donar a conèixer aquesta part de la història més contemporània i preservar la memòria del que no ha de tornar a passar.

Lloc de trobada: Centre de cultura per la Pau. Can Jonch. C. del Rec, 19
Durada: 2h
Preu: 4 € per persona, 50% per a persones jubilades, famílies nombroses i monoparentals i persones amb diversitat funcional i gratuït per a persones en atur i per a infants fins a 12 anys

Places limitades. Cal fer inscripció prèvia fins al divendres 26 de gener, a les 14 h