Itinerari Hospitals de Granollers. De vila a ciutat

Lloc: Adoberia dels Ginebreda

Organitza: Museu de Granollers

Itinerari a càrrec de Cinta Cantarell

De centres de salut, la ciutat conserva encara l’edifici que va ocupar l’antic hospital medieval, existent ja en el s. XIV i construït per Bertran de Seva. Un indret a assenyalar és el que va ocupar l’Hospital dels Caputxins, de meitat de s. XIX, a l’actual parc Torras i Villà. I, finalment, l’Hospital General de Granollers, inaugurat el 25 de juliol de 1923. L’actual hospital es deu a un projecte de l’arquitecte J.M. Miró Guibernau planificat el 1914 amb criteris modernistes i inaugurat l’any 1923 sota domini noucentista. Les dificultats econòmiques van endarrerir la seva construcció i posada en marxa, però es va mantenir el projecte original. Tot i que des de que va iniciar la seva activitat assistencial no ha parat de créixer adaptant-se a les necessitats de cada moment, en una població en constant creixement, han sabut conservar el nucli central sense perdre l’essència de l’edifici primigeni.

Informació pràctica

El lloc de trobada dels itineraris serà a L'Adoberia. Centre d'interpretació històrica del Granollers medieval. Plaça de l'Església, 7

Durada: 2 h

Els preus dels itineraris de 2 h és de 4'15 € per persona.

50% del preu per a persones jubilades, famílies nombroses i monoparentals i persones amb diversitat funcional

Gratuït per a persones en atur i per a infants fins a 12 anys

Cal fer inscripció prèvia: (Necessites javascript per veure aquest correu-e) (fins a les 12 h del divendres anterior a l’itinerari) o bé al 93 842 68 40  (de dilluns a divendres, de 9 a 14 h)

Fora d’aquestes dates, es poden fer visites concertades per a grups.