Carles Congost

Teenager, 1997
Edició de 3 + còpia d’artista
Conjunt de 20 fotografies en blanc i negre
1(126 cm x 188,1 cm), 1(24 cm x 30 cm c/u) 1(17,3 cm x 26,3 cm)18 (16,5 cm x 24,5 cm) 43,5 cm x 63,5 cm [no quadren els nombres]
Presentada a "Dies Irae. Suports fotogràfics i espais de ficció". Museu de Granollers. Del 26/09/1997 a 02/11/1997
Projecte d’adquisicions d’art contemporani, 2002-2007
Donació de l’artista
Núm. inv. 12.560

Carles Congost va néixer a Olot l’any 1973. En el seu treball combina amb desinhibició diferents mitjans i suports artístics com fotografia, vídeo i instal·lacions. Aquests processos de treball i estils són similars als vídeos comercials i als de la indústria musical. Aquestes aparents similituds amaguen, però, un fort component crític amb la presentació ambigua dels tòpics contemporanis de la nostra societat que alhora reflecteix la subtilesa de les relacions humanes i els valors associats a determinades edats.

Ha participat en nombroses exposicions i fires internacionals, tant de manera individual com col·lectiva Spaces of Desire (1996) a la Transmission Gallery de Glasgow, Dies Irae (1997) al Museu de Granollers, Transgeneri@s (1998) al Koldo Mitxelena de Donosti, Hypertronix (1999) a l’EACC de Castelló, Inter-zona (2000) al Palau de la Virreina de Barcelona, Big Sur (Arte Nuevo Español) (2002) a l'Hamburger Bahnhof de Berlín, Video Invitational (2003) a Londres, Bad Boys dins de la 50a Biennal de Venècia (2003), The Real Royal Trip... by the Arts (2003) a PS1/MOMA de Nova York i Live (2004) al Palais de Tokyo de París...). En la seva obra trobem eixos i temàtiques recurrents durant tota la seva trajectòria:

De la mateixa manera que en la meva última producció, “Memorias de Arkaran”, en la qual un grup d’artistes aïllats decideix posar a prova la seva capacitat d’incidir en el món real intentant resoldre per si sols un conflicte bèl·lic, “Un mystique determinado” parla de persones i col·lectius en ple procés de socialització. Com eterns adolescents, alguns artistes inverteixen el seu temps –probablement inútilment- tractant de demostrar que els extraterrestres podrien ser els altres. Carles Congost. "Un mystique determinado". Sessió contínua. Diputació de Barcelona, 2005.

Quan a l’any 1997 presenta a Granollers la seva obra Teenager, ens mostra les seves reflexions des d’una proposta força provocadora:

L’eclosió de noves mirades en el terreny fotogràfic ha vingut acompanyada de la progressiva i molt remarcable pol·lució provinent de l’àmbit del llenguatge cinematogràfic, per una banda, i per la progressiva desculpabilització de les influències generades pels ambients més propers als subllenguatges de la publicitat, de la moda, del “nightclubbing” i de tota una sèrie d’elements simptomàtics dels canvis experimentats en allò que, de vegades, s’està anomenant de forma genèrica el “nou planeta juvenil”. Manel Clot. "Els plaers ficticis (impuls narratiu i estratègies de la representació)". Dies Irae. Museu de Granollers, 1997. 

Bibliografia

  • Dies Irae. Museu de Granollers, 1997.
  • Carles Congost. Un mystique determinado. Sessió contínua. Diputació de Barcelona, 2005.