Maximilien de Béthune Duc de Sully

Maximilien de Béthune, Duc de Sully. Atatis 5 6 1604

Oli sobre tela

69,5 x 55,5 cm

Restauració amb el suport de la Diputació de Barcelona, realitzada per TdArt, l’any 2003

Núm. Inv. 247

Retrat d'un prohom de França

Maximilien de Béthune, duque de Sully (Rosny-sur-Seine, 13 de desembre de 1560 – Villebon, 22 de diciembre de 1641) de la Maison de Béthune. Par de França, príncep sobirà de Henrichemont i de Boisbelle, baró i després marquès de Rosny, marquès de Nogent-le-Rotrou, comte de Muret i de Villebon, vescomte de Meaux., va ser militar i ministre francès hugonot d'Enric IV, rei de França i de Navarra. L’any 1611, pocs mesos després de l’assassinat del rei Enrique IV, Maria de Medici exclou Sully del Consell de Regència. Va escriure les seves memòries.

Lectura convidada

El Museu convida a persones vinculades a l'art i a la cultura perquè triïn una obra i elaborin, des de diferents llenguatges, una lectura personal.