Susy Gómez

Aiguada sobre paper, 46 cm x 33 cm  S/T, 1995

Aiguada sobre paper, 42 cm x 29,5 cm S/T, 1996

Aiguada sobre paper, 46 cm x 33 cm S/T, 1998

Aiguada sobre paper, 46 cm x 33 cm S/T, 2002

Núm. inv. 12.611 al 12.614

Projecte d’adquisicions d’art contemporani, 2002-2007

Nascuda el 1964 a Pollença (Mallorca), l’any 1993 presenta la primera exposició individual a l’Espai 13 de la Fundació Miró de Barcelona, on ja mostra cert interès a cercar l’atmosfera adient per situar les seves obres, marcades per la presència del propi cos, del seu rastre. Participa en tres exposicions del Museu de Granollers entre 1996 i 1999 ("En el rastre de la llum", "Dies Irae"i"Club/Arts & Lounge/#01"), comissariades per Manel Clot. En totes tres, la subtilitat hi continua marcant l’aroma de les seves intervencions: l’artista hi apareix gairebé des d’una absència, com és l’empremta d’una boca molt femenina, o un suggeridor gest eteri, que ha deixat caure un pètal de rosa, ara guardat entre les pàgines del catàleg, evocador de moments plens d’intensitat.

De manera que l’espectador pogués apropar-se al seu univers tot partint de l’emoció que sentís en experimentar-la. I fou així com, seduïts per la puresa del color blanc d’aquell Sense títol i per l’eloqüència del silenci que es deixava escoltar entre les seves obres, vam esbrinar que aquell projecte de Susy Gómez sorgia de l’extrema habilitat de l’artista per posar la seva sensibilitat al servei dels desigs que es relacionen amb els nostres sentits. Els sentits més essencials de l’home, és a dir, el tacte i l’olfacte, la vista i l’oïda. Al gust, s’hi referiria un any més tard. Entre dos, Frederic Montornés, Susy Gómez. Museu de Pollença, 2001.

Els quatre dibuixos que han estat agrupats en l'exposició "Mirades i diàlegs", tot i ser produïts en diferents moments, formen un conjunt coherent, tant per la tècnica (aiguada sobre paper) i el format com per l’estil (força lineal i monocrom) i una temàtica (el cos humà) que ens és plantejada amb discreció, des d’un fragment que ha de ser completat per l’espectador voluntàriament, o deixat endreçat fins a la propera ocasió en què desitgem indagar més.

Bibliografia

  • En el rastre de la llum, Museu de Granollers, 1996.
  • Dies Irae, Museu de Granollers, 1997.
  • Club/Arts &Lounge/#01, Museu de Granollers, 1999.
  • Susy Gómez, Museu de Pollença, 2001.