Logicofobistes 1936. El Surrealisme com a revolució de l’esperit

La mostra s'ha exposat a la sala SET del 9 de març al 29 d'abril de 2018. L'exposició està comissariada per Josep Miquel Garcia, director de la Fundació Apel·les Fenosa.

La mostra evoca la mostra "Logicofobista" que va tenir lloc a la llibreria Catalònia l’any 1936, just abans de l’esclat de la guerra civil, protagonitzada per una segona generació del surrealisme que no es va poder consolidar per motiu del conflicte bèl·lic i l’exili posterior. L'exhibició també vol commemorar el centenari del naixement del pintor Josep Viola, company d’Apel·les Fenosa en els anys d'exili, i signant del manifest Logicofobista.

El comissari de l’exposició ha fet un procés de recerca de tots els artistes i de les obres que van ser presents en l’exposició original. La mostra es va presentar l'estiu de 2016 a la Fundació Apel·les Fenosa del Vendrell.

La mostra de la llibreria Catalònia va ser promoguda per l'associació ADLAN, Associació d'Amics de l'Art Nou, creada l'any 1932 amb artistes com J.V. Foix, Sebastià Gasch, Joan Miró, Salvador Dalí o Carles Sindreu. La llibreria, situada a la Ronda de Sant Pere, 3, comptava amb un espai per a exposicions, que portava el galerista Josep Dalmau. La sala va obrir l'any 1933 amb una exposició de Dalí. El projecte de l'exposició "Logicofobista", que va mostrar una quinzena d'obres, va néixer a rel de la visita del poeta surrealista Paul Éluard a Barcelona, el gener de 1936.

"Logicofobistes 1936. El Surrealisme com a revolució de l’esperit" és una mostra itinerant organitzada per la Diputació de Barcelona i la Fundació Apel·les Fenosa.