Lliçó magistral a càrrec de Xavier Antich

De màscares i persones. El deure d'inventar-se un mateix amb Xavier Antich

De màscares i persones. El deure d’inventar-se un mateix

Divendres 11 de juny,18 h, Museu de Granollers

L’origen de la paraula persona i com ha anat avançant en el temps ens dona la pauta de quin lloc ocupa aquest concepte a la nostra cultura, què ens ha aportat i què ens aporta avui.

Xavier Antich és filòsof, professor d’Idees Estètiques a la Universitat de Girona i president del patronat de la Fundació Tàpies. El seu camp de recerca és l’estètica i la teoria de l’art. Ha traduït textos de Maurice Merleau-Ponty, Emmanuel Lévinas, Franco Rella i Chantal Mouffe. Ha estat director del Programa d’Estudis Independents del MACBA, membre del consell assessor del suplement Cultura/s de La Vanguardia i membre del Consell Nacional de la Cultura i de les Arts. Col·labora habitualment en diferents mitjans com el diari Ara. Els seus darrers llibres són La ciutat del dissens: Espai comú i pluralitat (CCCB, 2013) i La voluntat de comprendre (Arcàdia, 2016).