Saber viure. La lectura com una forma de vida

DIÀLEG

Joan-Carles Mèlich és filòsof i professor de filosofia de l’educació a la Universitat Autònoma de Barcelona. Interessat en la filosofia com una antropologia de la finitud, explora conceptes com el cos, el símbol, la memòria, el desig, el silenci i la mort. S’ha interessat també pel lloc de trobada entre filosofia, literatura i art. Entre els seus assajos més divulgatius destaquen La lliçó d’Auschwitz (2001), L’experiència de la pèrdua (2017), L’experiència vulnerable (2018) i el recent La sabiduría de lo incierto (2019), sobre la capacitat transformadora dels grans textos literaris en la nostra vida.

Eva Piquer és escriptora i periodista. Editora de la revista de cultura Catorze, ha rebut el Premi LletrA de projectes digitals (2015) i el Premi Nacional de Cultura (2018). Els seus articles culturals a mitjans com l’Avui, Ara i Catorze, entre d’altres, li van valdre el Premi Atlàntida a la millor articulista en llengua catalana (2006). Entre els llibres que ha escrit, cal destacar La noia del temps (1996), Alícia al país de la televisió (1999) i Una victòria diferent (2002), premi Josep Pla.

ACCIÓ ESCÈNICA

Activitat en col·laboració amb Arsènic, espai de creació.

Diran textos Alba Campo, Luna Marcos, Maria Mercè Mas, Ariadna Puig i Pau Tutó.