Rebels amb causa. Josep Escobar i els seus personatges

Temàtica: art
Tipus: DVD
Exposició: Rebels amb causa. Josep Escobr i els seus personatges
Edita: Oficina de Patrimoni Cultural de la Diputació de Barcelona i el Museu de Granollers per la Xarxa de Museus Locals
Any: 2006
Preu: 5€
Realització: Visual 12 i Vicenç Asensio i Rovira
Guió: Joan Manuel Soldevila Abertí
Veu en off: Narcís Planas i Prat
Documentació: Arxiu Municipal de Granollers, Arxiu Comarcal del Vallès Oriental, Hemeroteca Municipal Josep Mora
Agraïments: Família Aragonès-Escobar. Ediciones B. Filmtel. Filmoteca de Catalunya. RTVE. Museu del Joguet de Catalunya.

DVD realitzat amb motiu de l'exposició que mostra una aproximació a la trajectòria vital i creativa de Josep Escobar, el pare de Carpanta i Zipi y Zape. L'eix central és una entrevista realitzada al dibuixant l'any 1988, a la qual s'afegeixen imatges de la Granollers antiga (ciutat on Escobar va viure molt de temps) i gravacions actuals de l'obra gràfica d'Escobar. El documental està dirigit per Vicenç Asensio i Joan Manel Soldevilla, i va ser finalista al Festival Memorimage 2006.
L'exposició es va realitzar al Museu de Granollers del 27 d'abril al 25 de juny de 2006.