Comencen les activitats a l’entorn de l’exposició Retorn a Granollers del retaule gòtic de sant Esteve

28/09/2020

El Museu de Granollers presenta un seguit d'activitats a l'entorn de l'exposició Retorn a Granollers del retaule gòtic de sant Esteve, que es podrà veure fins l’abril del 2021.

Es proposen un seguit de conferències per conèixer millor com era Granollers el segle XV, el poble que va encarregar el magnífic retaule al taller dels Vergós: l’historiador Jaume Dantí ens endinsarà en aquella vila del s. XV i XVI quan Granollers creix en casals i edificis com la Porxada. L’historiadora Teresa Vinyoles ens detallarà la vida quotidiana d’aquella època i la historiadora Anna Gironella ens parlarà de quin era el paper de les dones. També es proposen conferències per conèixer millor el retaule i la vida de sant Esteve: la historiadora dels tèxtils i de la indumentària, Rosa M. Martín, ens explicarà el retaule des del punt de vista de la indumentària i la historiadora de l’art Cinta Cantarell, ens explicarà la llegenda àuria de sant Esteve.

Per altra banda, el Museu de Granollers ofereix un seguit de tallers per a públic familiar i públic adult sobre tècniques utilitzades a l’època gòtica que ens ajudaran a entendre millor el retaule: el taller de Cerusa ens ensenyarà a pintar amb pigments; el taller Blau Llimona a pintar un retaule i el talleret de l’Elena a dibuixar i compondre el nostre propi retaule. Amb el professor de cal·ligrafia a Eina, Keith Adams, aprendrem la tècnica de l’escriptura gòtica, en un taller dirigit a públic adult i l’única activitat que no és gratuïta.

El programa també inclou visites comentades a l’exposició, espectacle familiar d’històries d’àngels i dimonis a càrrec dels alumnes d’Arsènic i un concert dels alumnes del Conservatori Josep Maria Ruera de Granollers.

Arxivat a: General