Allarguem l'exposició Retorn a Granollers del retaule gòtic de sant Esteve fins al 9 de gener

05/03/2021

El Museu de Granollers ha arribat a un acord amb el Museu Nacional d’Art de Catalunya per prorrogar la cessió de les taules que componen el retaule gòtic de sant Esteve fins al 9 de gener de 2022.

El Museu de Granollers ha arribat a un acord amb el Museu Nacional d’Art de Catalunya per prorrogar la cessió de les taules que componenel retaule gòtic de sant Esteve.

El Museu Nacional d’Art de Catalunya conserva tretze taules del conjunt del retaule de l’altar major de l’església parroquial de Sant Esteve de Granollers. Nou van ser pintades pel taller dels Vergós i les altres quatre, part del guardapols, s’atribueixen a Joan Gascó. El Museu de Granollers mostra 11 de les 13 taules del conjunt del retaule de l'església de Sant Esteve de Granollers. Les altres dues es poden veure exposades al MNAC.

L’exposició explica, també, l’època en què la vila rep el títol de ciutat, i es ven les taules per construir la part central de l’hospital-asil de Granollers (entre el 1900 i el 1930).

L’exposició ja ha rebut la visita de 7.600 persones i 52 grups (escolars i particulars) han realitzat la visita guiada a l’exposició.