Celebrem el Dia Internacional dels Museus

06/05/2021

Convidem a la gent gran a ser part del museu i als joves a ser protagonistes

El proper 18 de maig se celebra el Dia Internacional dels Museus, el gran esdeveniment que organitza, des del 1977, el Comitè Internacional dels Museus (ICOM).  És el dia en què els museus són els protagonistes i obren les seves portes per oferir una atractiva oferta d'activitats i per sensibilitzar als seus visitants i a la població de la seva importància en el desenvolupament de la societat. Enguany el lema de l'ICOM és “El futur dels museus: recuperar i tornar a imaginar”.

Davant de la situació sense precedents que estem vivint, apostem fermament pel paper que tenen els museus en les nostres societats. En el marc d’aquesta celebració,  volem donar de nou la benvinguda a un dels col·lectius que més ha patit durant la pandèmia: les persones grans. El nostre objectiu és aconseguir que el grup participant passi una bona estona al museu tot gaudint d’una activitat diferent, i donar-los la benvinguda que es mereixen després d’uns mesos tan complicats. Durant aquests dies hem convidat especialment a col·lectius de gent gran a visitar l'exposició Retorn a Granollers del retaule gòtic de sant Esteve.

I la nit dels Museus tindrà com a protagonista l'altre eix de la campanya de l'ICOM, els joves, amb l'actuació del grup Delight, amb la pianista granollerina Naima Ventura, la veu de Maria del Río i la guitarra de Sebastian Knizel.  El seu projecte omplirà la sala SET del Museu amb música d'arrels jazzístiques, dissabte a les vuit del vespre.