El Modernisme i les flors

19/05/2021

Obertura de l'exposició El Modernisme i les flors. De la natura a l'arquitectura

Dijous dia 20 de maig s'obre al públic l'exposició itinerant de la Diputació de Barcelona. Estarà al Museu de Granollers fins el 9 de gener de 2022.

És una exposició itinerant organitzada per la Diputació de Barcelona, el Museu d’Art de Cerdanyola i Museus d’Esplugues de Llobregat que explora el diàleg amb el món vegetal a través de les arts decoratives en l'època modernista.

Entre finals del segle XIX i començaments del segle XX, la natura va ser la gran musa i font d'inspiració d'arquitectes i artistes. La flora va esdevenir un dels repertoris per excel·lència de l'arquitectura modernista, que va establir un veritable diàleg amb el món vegetal a través de les arts decoratives.

Els organitzadors de la mostra ens conviden a veure com artistes i artesans van captar la bellesa del món vegetal i el van reinterpretar adaptant-lo amb les arts aplicades a la construcció. Els objectes que hi veureu pertanyen a diversos museus de la Xarxa de Museus de Locals per així demostrar com el Modernisme es va estendre més enllà del centre neuràlgic de Barcelona fins a altres municipis, on es conserven elements de caràcter arquitectònic de gran bellesa que sovint són desconeguts pel gran públic.

Arxivat a: General