Cedim uns pila per l'exposició l'Enigma íber al MAC

07/07/2021

El Museu de Granollers cedeix uns pila, arma llancívola, de Castellruf al Museu d'Arqueologia de Catalunya.

El Museu ha cedit uns pila del jaciment de Castellruf de Santa Maria de Martorelles, per l'exposició "L'Enigma Iber. Arqueologia d'una civilització" del Museu d'Arqueologia de Catalunya que es pot veure des del 30 d'abril de 2021 fins el 16 de gener de 2022.

Les peces que el Museu ha cedit temporalment per a l'exposició són dues armes ofensives d'època ibèrica, d'entorn el 200 aC. Aquestes armes, que en l'actualitat es troben fusionades, eren dos pila. El pilum (en plural pila) era una arma llancívola característica de les legions romanes. A la part metàl·lica conservada, la que tenia l'acció de penetració, cal afegir-li l'ast de fusta, que el feia un element més llarg i de major projecció. Aquests pila provenen del conjunt d'aquests elements recuperats al poblat ibèric de Castellruf (Santa Maria de Martorelles), on se'n localitzaren un mínim de 6 l'any 1984 i en l'actualitat formen part del fons del Museu de Granollers.

Si en voleu saber més:  Revista Lauro, 18