Exposició Història de les mans

18/03/2022

Divendres 25 de març, a les set de la tarda, inaugurem l'exposició Història de les mans. La mostra planteja un diàleg entre obres d’artistes contemporanis i obres de la col•lecció del MNAC.

«Història de les mans» és una exposició itinerant organitzada pel Programa d’Arts Visuals de l’Àrea de Cultura la Diputació de Barcelona, amb la col·laboració del Museu Nacional d’Art de Catalunya (MNAC) i el Museu de Granollers.

L'exposició planteja un diàleg entre obres d’artistes contem-poranis i obres de la col•lecció del MNAC. La comissària, Alexandra Laudo, articula el diàleg amb nou àmbits temàtics —Les mans, l’autoritat, el poder; Les mans, la lectoescriptura, la història; Les mans, el control, la determinació; Les mans, el treball, les cures; Les mans, els diners, el valor; Les mans, els pits, el martiri; Les mans, la medicina, el cos malalt; Les mans, el desig, el pecat i Les mans, els inicis, els finals— i proposa una selecció de vint-i-cinc obres dels artistes Antoni Abad, Isabel Banal, Isabel Barios, Damià Campeny, Colita, Mirari Echávarri, Raquel Friera, Camille Henrot, Fermín Jiménez Landa, Claudi Lorenzale, Mestre de Cinctorres, Joan Morey, Antoni Muntadas, Levi Orta, Pasqual Ortoneda i María Sánchez, així com també obres anònimes dels segles XIII, XV, XVI i XVIII i monedes del segle XX. Singularment, l’obra Mesures menors d’Antoni Abad no es veurà al Museu sinó a VOTV (Vallès Oriental Televisió).

Amb la voluntat d’oferir recursos als visitants per contextualitzar i aprofundir amb les temàtiques i els plantejaments de l’exposició, «Història de les mans» ofereix un servei educatiu, activitats vinculades, un espai de documentació i un catàleg. L’exposició també disposa de diferents serveis d’accessibilitat: textos en Braille, amb macrocaràcters i de lectura fàcil, interpretació en llegua de signes i serveis educatius adaptats.

I, per enriquir aquest diàleg entre obres d’artistes contemporanis i obres de la col·lecció del MNAC, «Història de les mans» convida els municipis participants a la itinerància a incorporar obres locals. L’obra convidada a Granollers és Devoció (2022), de Mercè Soler, artista resident a Roca Umbert.

Arxivat a: General