4a Campanya d'excavacions arqueològiques a Puiggraciós

27/09/2022

El Museu de Granollers dirigeix la recerca arqueològica per conèixer l'època ibèrica a la comarca

El Museu de Granollers aposta per la recerca i la generació de coneixement com una línia fonamental en la missió de salvaguarda i difusió del patrimoni de Granollers i comarca.

Aquest mes de setembre tornen les excavacions arqueològiques al poblat ibèric de Puiggraciós. L’equip encapçalat per l’arqueòleg del Museu de Granollers, Marc Guàrdia, reempren la recerca, centrada en analitzar l’abast de l’ocupació ibèrica al turó. L’equip, està format per un grup de 10 arqueòlegs i estudiants. El Museu de Granollers impulsa l'excavació del poblat ibèric de Puiggraciós, amb la col·laboració de l'Ajuntament de Bigues i Riells del Fai i de l'Ajuntament de Figaró-Montmany. El jaciment forma part dels termes municipals de Bigues i Riells del Fai, Figaró-Montmany i l'Ametlla del Vallès.

La campanya d'enguany, que ja és la quarta que es duu a terme, incideix en dotar de context aquest rellevant assentament ibèric, a través de les troballes que es facin en el curs de l’excavació. Mentre que ja es coneix l’inqüestionable caràcter defensiu de l’indret, principalment gràcies a les troballes de la zona fortificada de l’accés oriental, caldrà anar incorporant al discurs totes les noves dades que s’aportin en aquest mes de setembre.

Aquesta acció s'emmarca en el projecte de recerca del Museu de Granollers sobre el coneixement de l'extrem nord de la Laietània en època ibèrica. L’objectiu del projecte és ampliar el coneixement que tenim tant de la societat com de l’economia ibèrica en el marc de l’interior de la Laietània, territori que comprèn, entre d’altres, l’actual comarca del Vallès Oriental.

Arxius adjunts