Activitats entorn de l'exposició In Illo Tempore.

17/01/2023

Us presentem tot un seguit d'activitats per conèixer millor l'època romana de Granollers.

Conferències, visites guiades, tallers familiars i exposicions complementàries són els recursos que us oferim per conèixer, aprendre i endinsar-nos en l'època romana de Granollers. Totes les activitats són gratuïtes i cal reserva prèvia en els tallers.

Us presentem les activitats del mes de gener i febrer, i podeu consultar la resta en el díptic adjunt.

Diumenge 29 de gener a les 12h

Visita comentada a l’exposició

De la mà d’un dels comissaris de l’exposició viatjarem al passat per descobrir com era el Granollers que tenim sota els nostres peus. Deixarem que prenguin protagonisme les restes arqueològiques trobades al subsol de la ciutat, i que les més de 300 peces de l’exposició ens dibuixin com era aquesta vil·la, què s’hi produïa i com s’hi vivia. A càrrec de Marc Guàrdia, arqueòleg del Museu de Granollers i comissari de l’exposició.

Dijous 16 de febrer a les 19h

Producció vitivinícola i propietaris al Vallès d’època romana

Cada vegada hi ha més testimonis, tant arqueològics com epigràfics, que ens dibuixen el paisatge de la producció vitivinícola d’època romana, i la relació entre els seus propietaris i productors. Coneixerem què es produïa al Vallès d’ara fa 2.000 anys, els personatges que hi intervenien (tant propietaris com productors) i quina era la seva xarxa de relacions. A càrrec d’Oriol Olesti, professor titular del Departament de Ciències de l’Antiguitat de la Universitat Autònoma de Barcelona.

Dissabte 25 de febrer a les 18h

Fes el teu propi mosaic

De vidre, de pedra, blanques, negres i de colors. Potser cada tessel·la sigui petita, però combinades arriben a fer mosaics excepcionals. Després d’analitzar els mosaics de l’exposició dissenyarem i realitzarem el nostre propi mosaic. Taller per a famílies amb infants a partir de 6 anys. Aforament limitat. Cal inscripció prèvia.A càrrec de TEA difusió cultural.

Arxius adjunts