Quan arribin els marcians amb Bernat Barris

01/03/2023

El programa de TV3 ha entrevistat Bernat Barris, arran de l'exposició Granollers, en el centre de la perifèria.

En aquest programa els marcians ens fixem en el revers dels paisatges terrícoles.
Si ens fiéssim del tòpic pensaríem que en un paisatge bucòlic només hi poden succeir històries ben belles, però aquesta setmana hem anat a recórrer territoris ben pintorescos com el Delta, les Guilleries i la Ribera del riu Sió, on tres novel·listes, Joan Roca, Ferran Garcia i Jordi Corbera, hi han situat un relat de terror, un western i un thriller, respectivament. Foscors narratives que no tenen res a veure amb la lluminositat dels paratges naturals que han escollit.
I per contra, el pintor Bernat Barris planta el seu cavallet enmig de l'extraradi industrial, on hi ha paisatges allunyats dels clixés pintorescos i els retrata en els seus llenços.
I per mesurar fins a quin punt som corruptibles els humans, els marcians abdueixen l'actriu Clàudia Benito, una de les protagonistes de "Tots eren fills meus" del Teatre Lliure, una obra basada en la traïció ètica del terrícoles.