El Museu de Granollers coedita Je brousse les imatges

24/01/2024

El catàleg, coeditat per Bòlit, el MUME i el Museu de Granollers forma part de la col·lecció Atles de l'editorial del Bòlit, Centre d’Art Contemporani de Girona.

Número #1

Catàleg -plec raisonné / Je brousse les imatges
Contemporaneïtat-memòria i resistència
Un voyage autour de la table

Edició de 300 exemplars mida din A4, 304 pàgines
Disseny de Marc Valls

Coeditat pel Bòlit, el Museu de Granollers i el MUME

Francesc Abad. Plec. Catàleg no és un inventari d’obra, però sí que ho és, d’alguna manera. No és un catàleg raonat, però sí que ho és, d’alguna manera. No és tampoc un compendi complet de trajectòria artística, però sí que ho és, d’alguna manera. Ho és tot alhora i al mateix temps defuig tots els gèneres recopilatoris. Pot, un recull de trajectòria, ser tan fidel a l’esperit del seu autor com aquest? Confegit a l’Armentera, l’Alt Empordà, entre 2020 i 2021, si Francesc Abad volia “tancar” trajectòria, no se n’ha sortit. Al contrari, tot i voler actuar com un tot, com un gest que aplega una totalitat, ha acabat configurant un nou episodi, un nou capítol a sumar en una possible (i futura) totalitat. Si ens moguéssim en l’àmbit de la retòrica, parlaríem d’una sinècdoque: tot i que havia de ser una part que designés el tot, ha esdevingut una nova part. Quin compilador a l’ús s’hagués atrevit o hagués vist la necessitat de fer un “índex d’índexs”.

Francesc Abad. Diaris de trajectòria. Fragment del text de Cristina Masanés inclòs en la publicació.

Aquest primer número compta amb la intervenció de l’artista Enric Farrés Duran.

Arxivat a: General