Neix el Museu del Barroc a Manresa

13/03/2024

El passat 21 de febrer va obrir les seves portes el Museu del Barroc a Manresa, amb la col·laboració del Museu de Granollers.

El Museu del Barroc  us convida a explorar la història del barroc català a través d’algunes de les peces més significatives i representatives de la col·lecció del museu. Es tracta d’una vintena d’obres d’un valor excepcional. Al llarg de la mostra trobareu des de talles, pintura, escultura, a diverses peces de ceràmica que abracen diferents moments del barroc a Catalunya.

El projecte compta amb el suport de la Generalitat de Catalunya, que el vincula al seu programa “Territori Barroc” i amb el suport especial del Museu Nacional d’Art de Catalunya. Finalment, gràcies a la participació d’altres museus i col·leccions del país s’han reunit algunes de les obres més representatives del barroc català.

El Museu de Granollers ha cedit en préstec la taula: "Miracle de l'aigua de sant Isidre", d'Antoni Rovira i Pau Torrents, pintura sobre fusta. Col·lecció Museu de Granollers (Núm. inv. MDG 63)

Durant la visita podreu gaudir d’obres d’art provinents d'altres museus i col·leccions: Basílica de Santa Maria de Manresa, Col·lecció Nacional d’Art de la Generalitat de Catalunya, Col·lecció Rubiralta i Garriga, Comunitat de Jesuïtes de Manresa, ICUB / Museu d’Història de Barcelona – MUHBA, ICUB / Museu del Disseny de Barcelona (DHub), ICUB – Reial Monestir de Santa Maria de Pedralbes, Museu de Cervera, Museu de Granollers, Museu de la Música, Museu de Lleida, Museu de Mataró, Museu de Reus, Museu de Valls, Museu Diocesà de Barcelona, Museu Diocesà i Comarcal de Solsona, Museu Episcopal de Vic, Museu Etnològic i de les Cultures del Món – Ajuntament de Barcelona, Museu Nacional d’Art de Catalunya, Reial Acadèmia Catalana de Belles Arts de Sant Jordi i Vinseum.