A de Tàpies. Antoni Tàpies (1923-2012)

Cicle mitjà d'educació primària

Taller

Visual i plàstica

Una de les obres més destacades del fons d'art contemporani del Museu de Granollers és la peça anomenada Gran A, de l'artista Antoni Tàpies. Aquesta obra fou realitzada al Museu de Granollers, in situ, l'any 1977, arran de l'exposició Miró, Tapies, Brossa i es convertí en un referent a nivell nacional i internacional. La visió d'aquesta peça servirà de pretext per introduir els alumnes en la vida i obra d'aquest destacat artista de l'art català contemporani. Alhora, permetrà introduir una nova tècnica pel taller de creació: l'escultura tridimensional.

Descripció de l'activitat

Es presentarà l'artista i la seva obra, fent especial èmfasi en les seves obres informals i abstractes. Alhora, s'iniciarà un debat sobre el seu treball, i la utilització de lletres i símbols en l'art. A continuació, en el taller, es treballarà el volum, amb un exercici d'experimentació creativa a partir de materials diversos que caldrà manipular i transformar: pals, cordills, cartró, papers.

Informació pràctica

Lloc: L'Adoberia. Centre d'interpretació històrica del Granollers medieval. Pl. de l’Església, 7
Durada: 1 h 30’
Calendari: de gener a març, tots els dies de la setmana, en horari escolar