Dibuixa'm! Diferents maneres de fer un retrat.

P5 d’educació infantil i cicle inicial d’educació primària

Visual i plàstica

El retrat d'un cavaller, anònim del segle XVI, un retrat de l'artista granollerí Serra, el retrat esquemàtic d'una nena, de J.M. de Sucre, serveixen per a introduir èpoques, estils i tècniques diferents, per fomentar la reflexió i l'expressió sobre les impressions que els produeixen i, alhora, donar peu a un taller de creació plàstica. És una proposta per a estimular la creativitat i apropar els nens i les nenes, des de ben petits, al fons del Museu de Granollers.

Descripció de l'activitat

L'activitat parteix de l'observació de diferents retrats, de la reflexió i expressió sobre les diferents concepcions de cada un dels artistes, d'acord en l'època en què van viure, del què era i què suposava fer un retrat i de les diferents tècniques emprades. Es parlarà de l’artista granollerí Francesc Serra, la seva obra i la seva faceta com a dibuixant i retratista. En el taller, els alumnes realitzaran un autoretrat a través del dibuix, fent ús de materials i tècniques plàstiques que permetran fer representacions de manera creativa, i aprendran a utilitzar el llapis grafit, guixos i pastels de colors aplicats sobre cartró.

Informació pràctica

Lloc: L’Adoberia. Centre d’interpretació històrica de Granollers.
Durada: 1h 30'
Calendari: de gener a març
Nombre d'alumnes: grup classe
Material: inclòs en l'activitat; el facilita el Museu. Preu: 3,65 € per alumne