Impressions de colors. Vicent Albarranch (1898-1940)

Cicle mitjà d'educació primària

Visual i plàstica

L'artista Vicent Albarranch fou un dels principals impulsors de la fundació del Museu de Granollers, el maig de 1932. Va participar activament dins la societat artística i cultural de la ciutat i també va ser un dels artistes pintors més destacats del moment, sobretot amb pintura a plen air de paisatges. Diverses obres formen part del fons d'art del Museu. Algunes d'aquestes obres serviran com a introducció per conèixer la figura de l'artista, la seva obra i per donar peu a un taller de creativitat plàstica.

Descripció de I'activitat

Un dels trets més representatius de la pintura de Vicent Albarranch és l'aplicació del color, viu i clar, fins al punt d'esdevenir un dels representants més significatius del paisatgisme granollerí. L'activitat que es proposa és una reflexió sobre els matisos, la llum, els colors i les tonalitats d’un paisatge per, tot seguit, iniciar un taller de creació plàstica amb l'ús de diversos materials: des de témpera a serradures i sabó.

Informació pràctica

Lloc: L'Adoberia. Centre d'interpretació històrica del Granollers medieval. Pl. de l’Església, 7
Durada: 1h 30’
Calendari: de gener a març, tots els dies de la setmana, en horari escolar