IES Lauro 1r d'ESO

Concepte:

Per Clara Rebollo

Al Museu

(Han arribat al museu molt animats, han pogut passejar en silenci per l’exposició, tot i que això és gairebé impossible perquè de manera natural van fen comentaris entre ells formant petits grups. Compartim les primeres impressions abans de començar a treballar davant una obra).

Sembla un camp, o unes ruïnes. Sembla una frase feta amb ferro en mig d’un bosc. És un paisatge amb roques i pedres amb unes paraules que diuen “un món rere les paraules” per què imaginem com era el món abans de les paraules. Com seria el món sense llenguatge? Amb dibuixos! Amb gestos! També sembla el fons d’un mar. Podria ser també una paret. No! És un camp. Terra i pedra. El trobo trist, no hi ha res, no hi ha vegetació... (Acabem parlant d’aspectes tècnics de la fotografia, abans de canviar d’obra).

Hi ha un llit i una persona allà dalt atrapada. Sembla un desert. És com un coixí, la part interna d’un sofà, amb una figureta que sembla una tonteria. És una escuma, com un llit... un desert i aquest ninot petit sembla que es vulgui llençar des d’allà dalt! Sembla un personatge d’un vídeo joc que busca un altre personatge. Està molt sol, sembla marginat, està buscant a la penya. Sembla la part interna d’un matalàs trencat. Però també sembla un desert i una persona perduda. Està somiant. No és un llit! És terra! És una platja... però sense aigua. Aquesta persona busca un tresor, com hi ha tants forats... Jo el veig sobre els núvols, mirant aquest esquema que ha dividit el paisatge en vàries parts. Està trencat i això és com si tingués alguna cosa amagada, potser un fòssil. (Per acabar parlem de la procedència de l’obra i de la resta de l’exposició per conèixer la formació de les col•leccions del museu).