IES Lauro 1r d'ESO 11h

Concepte:

Per Clara Rebollo

Al Museu

(Després de passejar cinc minuts individualment per l’exposició, intentem posar en comú totes les seves preguntes i reflexions i traiem conclusions sobre el tema general. Ens col•loquem davant de la pintura de Josep Ma. de Sucre amb la consigna de compartir en veu alta tot allò que pensin mirant l’obra. I sobre tot escoltar els comentaris dels companys, la part de l’exercici més difícil).

Això ho ha fet un nen? Això ho ha fet un adult? És una nena? Per què no té títol? Quin valor artístic té això si també ho pot fer un nen? Jo crec que això no ho ha fet un nen, perquè hi ha materials que un nen no podria fer servir. Tan de valor té perquè estigui aquí exposat??? Aquella obra d’allà també sembla feta per un nen. Jo crec que les obres que pensem que estan fetes per nens en realitat estan aquí per què les han fet artistes famosos. Té cara d’extraterrestre. Potser no ho apreciem nosaltres aquest tipus d’art, però per algú altre potser sí. De quin material està fet? Aquarel•la? Llapis? Potser està aquí pel seu discurs. Un extraterrestre disfressat de nena... jo no puc fer cap hipòtesi, no entenc res. Potser és una altra cosa, un paisatge. Serà una persona reprimida... Està fet amb colors normals, com els que tenim a l’escola? Són ceres. Jo crec que aquest quadre l’ha fet un poeta-pintor. Els cabells d’aquesta nena em fan pensar en una nena africana. Al pintor li devia passar alguna cosa de petit i que ara recorda, o la nena era família seva. Sembla una obra que sigui una donació a un hospital de nens. La nena té alguna cosa estranya. (Els parlo breument d’aquest pintor, del seu estil pictòric i els engresco a que continuïn la cerca sobre aquest autor. Abans de canviar d’obra em demanen si totes les obres del museu són les originals).

Són ganivets. Navalles. Això blanc no sé què és. Són sostens. Semblen eines tapades per coixinets, per fundes. Per mi semblen estris que utilitzaven abans. Eines de cuina. Però que és això que hi ha al costat? Les etiquetes. Les dates! Això d’aquí era d’una model, per ensenyar les ales... Semblen estris antics però de casa. Allò és una esponja de la dutxa, això de la cuina, hi ha coses diferents. Però les fundes com funcionen? No ho acabo d’entendre. Això sembla... com dir-ho? Una cosa que fan servir els homes. Un preservatiu! I això és una ala construïda. I les pales de la platja, el mànec. La corona sembla pels ulls, ulleres per dormir, que no et molesti la llum. Una funda de rellotge per posar-la sota l’aigua. I això és un cendrer per portar a la platja... (Quedem que continuaran buscant associacions lliures amb l’obra i ho compartiran amb mi. Tan de bo!).