La porta al territori. Cartografia excursionista a Catalunya

ISBN: 978-84-87790-60-7
Preu: 10€
Comissari: Eliseu T. Climent
Text: “Una eina necessària” per Eliseu T. Climent, “L’excursionisme català en la relació medial” per Francesc Roma i Casanovas, “L’excursionisme com a impulsor de la cartografia topogràfica a Catalunya” per M. Carme Montaner Garcia, “Editorial Alpina o la primera aventura comercial” per  Josep M. Musachs, “Elaborar un mapa excursionista. Les tasques invisibles” per  Josep M. Musachs i Joan López, “Els topònims i el llenguatge cartogràfic: poètica de la cartografia toponímica” per Xavier Terrado, “Llegir, veure, comprendre” per Eliseu T. Climent, “3D. Cap a una cartografia dinàmica” per Josep Ventura Roca.
Descripció: 63p., il., 21 cm
Disseny gràfic i maquetació: Amador Garrell
Fotografies: Centre excursionista de Catalunya, Montserrat Llobet, Joan López, Quim Farrero.
Assessorament lingüístic: CNL del Vallès Oriental, SLC de Granollers
Impressió: Gràfic

El catàleg La porta al territori. Cartografia excursionista a Catalunya  es va presentar al costat de l’exposició organitzada per l’Editorial Alpina  i el Museu de Granollers al maig de 2007. És una mirada històrica al que ha representat la cartografia com a eina cabdal de l’excursionisme a Catalunya, com a fenomen pioner a l’Estat espanyol i que es materialitzaria el 1946 amb el naixement de l’Editorial Alpina, a Granollers de la mà de Salvador Llobet